22 januari 2008

Mulet, grådisigt, snålblåst och lite regn. Känns det igen? Rena svenskvädret. Ingen höjdare precis. Vädret är ju annars inte mycket att prata om här för det är oftast ganska enformigt men nu börjar torkan att bli lite lätt krisartad. Inte blir det bättre av att de israeliska (håll i dej nu) avsaltningsanläggningsarbetarna föredrar att resa utomlands och bygga i.st.f. att bygga några fler anläggningar här - där det verkligen behövs.
Varje år är det rena rouletten.

Det har varit anmärkningsvärt tyst från politikerhåll idag. JAG TROR ATT DE SKÄMS.
Barak är säkert intelligent nog att skämmas men den gåvan har inte Olmert för han var på besök i ett klassrum dit han nogsamt hade inbjudit ett antal kameror. Jag vet inte vilka objektiv de använde sej av men han var inte till sin fördel och det tror jag också barnen märkte.

Annars har det varit en dag av pajkastning. I FN, i media och vid gränsövergångarna till Gaza. Som jag skrev till någon - jag börjar sakna en landsfader. En person som i förtroende kan tala lite tröstande ord till folket när det blåser snålt. En person som folk kan lita på när åskan går och som inte ändrar åsikt efter omständigheterna.
Om han finns så är han idag undanskuffad till något mörkt hörn. Bara falskspelarna tillåts beträda röda mattan och frottera sej med varandra i strålkastarljuset. Jag undrar hur länge det kan fortsätta så innan bubblan brister.
För brista måste den väl...

Inga kommentarer: